ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ
Κατηγορίες
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιοι
- Άγιον Όρος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος ο εν Αιγίνης
- Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης
- Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης
- Άγχος
- Ακάθιστος Ύμνος
- Αμαρτία
- Αναζητήσεις
- Ανακοινώσεις
- Ανάληψη Κυρίου
- Απολογισμός Φιλανθρωπικού Έργου
- Αποφθέγματα
- Αρχειοθήκη
- Αρχή της Ινδίκτου
- Αυτογνωσία
- Βίοι Αγίων
- Γεροντικόν
- Δεκαπενταύγουστος
- Διακαινήσιμος Εβδομάδα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Δοκιμασίες
- Εκκλησιασμός
- Ελπίδα
- Εξομολόγηση
- Επικαιρότητα
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Λειτουργία
- Θεολογικά
- Θεοτόκος
- Θλίψη
- Θυμίαμα
- Ιερέας
- Ιερός Ναός
- Ιησούς Χριστός
- Κόλλυβα
- Κυριακή των Βαϊων
- Λογισμοί
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεγάλος Κανόνας
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μετάνοια
- Μνημόσυνο
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νηστεία
- Ορθόδοξες Ταινίες
- Ορθόδοξοι Χριστιανοί
- Παναγία
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πνευματικός Αγώνας
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών
- Προσευχές
- Σάββατο Λαζάρου
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Σύμβολο Πίστεως
- Συμβουλές
- Το Κελάρι της Αγάπης
- Φιλοκαλία
- Φιλόπτωχο Ταμείο
- Χριστός Ανέστη!!!
- Ψυχοσάββατο
- Ωφέλιμα
Μην ξεχάσεις να διαβάσεις...
Συναξάριον
Αναζήτηση
Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2017
Η Εκκλησία του Χριστού εορτάζει σήμερα την αρχή της Ινδικτιώνος – από την λατινική λέξη “indictio”, η οποία σημαίνειορισμός – δηλαδή την έναρξι του εκκλησιαστικού έτους. Ο όρος προήλθε από την συνήθεια των Ρωμαίων αυτοκρατόρων να ορίζουν δια θεσπίσματος για διάστημα δεκαπέντε ετών το ποσόν του ετησίου φόρου, που εισέπρατταν αυτήν την εποχή για την συντήρησι του στρατού. Κατ’ επέκτασιν καθιερώθηκε να ονομάζωνται ινδικτιώνες και οι δεκαπενταετείς αυτοί κύκλοι που άρχισαν επί Καίσαρος Αυγούστου, τρία χρόνια πριν από την γέννησι του Χριστού.
Επειδή ο Σεπτέμβριος είναι εποχή συγκομιδής καρπών και προετοιμασίας για τον νέο κύκλο βλαστήσεως, ταίριαζε να εορτάζουν οι χριστιανοί την αρχή της γεωργικής περιόδου αποδίδοντας ευχαριστίες στον Θεό για την εύνοιά του προς την κτίσι. Είναι αυτό που ήδη έκαναν οι Ιουδαίοι σύμφωνα με τις εντολές του Μωσαϊκού Νόμου· την πρώτη δηλαδή ημέρα του εβδόμου ιουδαϊκού μηνός, αρχές Σεπτεμβρίου, τελούσαν την εορτή της Νεομηνίας ή των Σαλπίγγων, κατά την οποίαν εσχόλαζαν από κάθε εργασία, για να προσφέρουν θυσίες ολοκαυτωμάτων “εις οσμήν ευωδίας Κυρίω” (Λευϊτ. 23,18).
Ο Χριστός, ο Υιός και Λόγος του Θεού, ο δημιουργός του χρόνου και του σύμπαντος, ο προάναρχος Βασιλεύς των αιώνων, ο οποίος εσαρκώθη, για να αποκαταλλάξη τα πάντα εις Εαυτόν και να συναγάγη Ιουδαίους και εθνικούς εις μίαν Εκκλησίαν, ήθελε να ανακεφαλαιώση εν Εαυτώ τον αισθητό κόσμο και τον γραπτό Νόμο. Έτσι, αυτήν την ημέρα που η φύσις ετοιμάζεται να διατρέξη ένα νέο κύκλο εποχών, εορτάζουμε το γεγονός, κατά το οποίο ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός εισήλθε στην Συναγωγή και ανοίγοντας το βιβλίο του Ησαϊου ανέγνωσε το χωρίο, όπου ο Προφήτης ομιλεί επ’ ονόματι του Σωτήρος “Πνεύμα Κυρίου επ’ εμέ, ού είνεκεν έχρισέ με, ευαγγελίσασθαι πτωχοίς απέσταλκέ με, κηρύξαι ενιαυτόν (= έτος) Κυρίου δεκτόν” (Λουκ. 4,18).
Όλες οι Εκκλησίες, συναθροισμένες “επί το αυτό”, αναπέμπουν σήμερα δοξολογία προς τον ένα τρισυπόστατο Θεό, ο οποίος διαμένει στην αιώνια μακαριότητα, διακρατεί τα πάντα εν τη ζωή και στέλνει άφθονες τις ευλογίες του κάθε εποχή στα κτίσματά του. Ο ίδιος ο Χριστός ανοίγει τις θύρες του νέου έτους και μας προσκαλεί να τον ακολουθήσωμε, για να γίνωμε μέτοχοι της αιωνιότητός του.
Νέος Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας,
εκδ. Ίνδικτος
τόμος πρώτο
Επειδή ο Σεπτέμβριος είναι εποχή συγκομιδής καρπών και προετοιμασίας για τον νέο κύκλο βλαστήσεως, ταίριαζε να εορτάζουν οι χριστιανοί την αρχή της γεωργικής περιόδου αποδίδοντας ευχαριστίες στον Θεό για την εύνοιά του προς την κτίσι. Είναι αυτό που ήδη έκαναν οι Ιουδαίοι σύμφωνα με τις εντολές του Μωσαϊκού Νόμου· την πρώτη δηλαδή ημέρα του εβδόμου ιουδαϊκού μηνός, αρχές Σεπτεμβρίου, τελούσαν την εορτή της Νεομηνίας ή των Σαλπίγγων, κατά την οποίαν εσχόλαζαν από κάθε εργασία, για να προσφέρουν θυσίες ολοκαυτωμάτων “εις οσμήν ευωδίας Κυρίω” (Λευϊτ. 23,18).
Ο Χριστός, ο Υιός και Λόγος του Θεού, ο δημιουργός του χρόνου και του σύμπαντος, ο προάναρχος Βασιλεύς των αιώνων, ο οποίος εσαρκώθη, για να αποκαταλλάξη τα πάντα εις Εαυτόν και να συναγάγη Ιουδαίους και εθνικούς εις μίαν Εκκλησίαν, ήθελε να ανακεφαλαιώση εν Εαυτώ τον αισθητό κόσμο και τον γραπτό Νόμο. Έτσι, αυτήν την ημέρα που η φύσις ετοιμάζεται να διατρέξη ένα νέο κύκλο εποχών, εορτάζουμε το γεγονός, κατά το οποίο ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός εισήλθε στην Συναγωγή και ανοίγοντας το βιβλίο του Ησαϊου ανέγνωσε το χωρίο, όπου ο Προφήτης ομιλεί επ’ ονόματι του Σωτήρος “Πνεύμα Κυρίου επ’ εμέ, ού είνεκεν έχρισέ με, ευαγγελίσασθαι πτωχοίς απέσταλκέ με, κηρύξαι ενιαυτόν (= έτος) Κυρίου δεκτόν” (Λουκ. 4,18).
Όλες οι Εκκλησίες, συναθροισμένες “επί το αυτό”, αναπέμπουν σήμερα δοξολογία προς τον ένα τρισυπόστατο Θεό, ο οποίος διαμένει στην αιώνια μακαριότητα, διακρατεί τα πάντα εν τη ζωή και στέλνει άφθονες τις ευλογίες του κάθε εποχή στα κτίσματά του. Ο ίδιος ο Χριστός ανοίγει τις θύρες του νέου έτους και μας προσκαλεί να τον ακολουθήσωμε, για να γίνωμε μέτοχοι της αιωνιότητός του.
Νέος Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας,
εκδ. Ίνδικτος
τόμος πρώτο
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Αναγνώστες
Newsletter
Εγγραφείτε
Εγγραφείτε και λάβετε τα νέα μας θέματα στο e-mail σας..
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου