ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ
Κατηγορίες
- Αγάπη
- Αγία Γραφή
- Άγιο Πνεύμα
- Άγιοι
- Άγιον Όρος
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- Άγιος Νεκτάριος ο εν Αιγίνης
- Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης
- Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης
- Άγχος
- Ακάθιστος Ύμνος
- Αμαρτία
- Αναζητήσεις
- Ανακοινώσεις
- Ανάληψη Κυρίου
- Απολογισμός Φιλανθρωπικού Έργου
- Αποφθέγματα
- Αρχειοθήκη
- Αρχή της Ινδίκτου
- Αυτογνωσία
- Βίοι Αγίων
- Γεροντικόν
- Δεκαπενταύγουστος
- Διακαινήσιμος Εβδομάδα
- Διδακτικές Ιστορίες
- Δοκιμασίες
- Εκκλησιασμός
- Ελπίδα
- Εξομολόγηση
- Επικαιρότητα
- Ευαγγέλιο Κυριακής
- Θεία Κοινωνία
- Θεία Λειτουργία
- Θεολογικά
- Θεοτόκος
- Θλίψη
- Θυμίαμα
- Ιερέας
- Ιερός Ναός
- Ιησούς Χριστός
- Κόλλυβα
- Κυριακή των Βαϊων
- Λογισμοί
- Μεγάλη Δευτέρα
- Μεγάλη Εβδομάδα
- Μεγάλη Παρασκευή
- Μεγάλη Πέμπτη
- Μεγάλη Σαρακοστή
- Μεγάλη Τετάρτη
- Μεγάλη Τρίτη
- Μεγάλο Σάββατο
- Μεγάλος Κανόνας
- Μεταμόρφωση του Σωτήρος
- Μετάνοια
- Μνημόσυνο
- Μυστήριο Ευχελαίου
- Νηστεία
- Ορθόδοξες Ταινίες
- Ορθόδοξοι Χριστιανοί
- Παναγία
- Πάσχα
- Πατερικά Κείμενα
- Πεντηκοστή
- Περί Προσευχής
- Πίστη
- Πνευματικός Αγώνας
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών
- Προσευχές
- Σάββατο Λαζάρου
- Σταυρός
- Συγχώρεση
- Σύμβολο Πίστεως
- Συμβουλές
- Το Κελάρι της Αγάπης
- Φιλοκαλία
- Φιλόπτωχο Ταμείο
- Χριστός Ανέστη!!!
- Ψυχοσάββατο
- Ωφέλιμα
Μην ξεχάσεις να διαβάσεις...
Συναξάριον
Αναζήτηση
Κυριακή 9 Ιουλίου 2017
Ερ.: Πάτερ, δεν πρέπει να έχω θέλημα;
Το φυσικό θέλημα είναι η δυνατότητα του λογικού όντος να θέλει, αλλά το τί θέλει διαμορφώνεται από την γνώμη του ανθρώπου και αυτό συνιστά το γνωμικό θέλημα.
Ο Χριστός έγινε άνθρωπος, χωρίς γνωμικό θέλημα, διότι το φυσικό Του θέλημα ολοκλήρωνε την ανθρώπινη φύση και ο ίδιος ήταν αναμάρτητος.
Δεν μπορούσε δηλαδή να αμαρτήσει, όπως σαφώς και δεν ήθελε, μιας και «θέλειν και δύνασθαι» ταυτίζονται στην Θεανθρωπότητά Του.
Πρέπει και εμείς λοιπόν να ταυτίσουμε το γνωμικό με το φυσικό μας θέλημα.
Άρα ο κάθε άνθρωπος έχει θέλημα, εκ των πραγμάτων, το θέμα είναι όμως να θέλει αυτό στο οποίο η ανθρώπινη φύση έχει κληθεί να γίνει μέσω του φυσικού θελήματος. Δηλαδή θεός.
Είναι αδύνατον να σωθεί κάποιος εάν δεν θέλει να σωθεί. Ο ίδιος ο Κύριος λέγει «όστις θέλει...» δηλαδή ξεκάθαρα παρουσιάζει την σωτηρία σαν επιλογή-θέληση του κάθε ανθρώπου.
Ο άνθρωπος λοιπόν θέλει, είναι στην φύση του...το θέμα είναι τί θέλει, που τον οδηγεί αυτό το θέλημά του.
Συζήτηση με τον π. Στυλιανό Μακρή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Αναγνώστες
Newsletter
Εγγραφείτε
Εγγραφείτε και λάβετε τα νέα μας θέματα στο e-mail σας..
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου